Bestille situasjonskart og naboliste

Dersom du skal byggemelde noe eller varsle om planarbeid, har du kanskje behov for en naboliste.

Etter Forskrift om utlevering skal utlevering av nabolister kun skje til personer som har et formål i samsvar med matrikkellovens § 30. Det kreves følgende:

  • Den som bestiller en naboliste må fortelle kommunen hva nabolisten skal benyttes til.
  • Nabolisten sendes kun til tinglyst eier eller firma med legitimert behov.
  • Dersom kommunen kan verifisere at e-postadresse og tinglyst eier er den samme, vil nabolisten bli sendt som e-post. I motsatt tilfelle vil brev bli sendt til tinglyst eier av eiendommen.

Send e-post (se kontaktopplysninger til høyre) men husk å beskrive hva du skal bruke nabolista til.

Du kan bestille kartdata og eiendomsinformasjon via INFOLAND

 

 

 

Kontaktinformasjon

Åse Bergset
Planlegger
E-post
Mobil 995 78 922

Åpningstider

Halsa rådhus

Kontortid:  08:00 - 15:30
Telefontid: 09:00 - 15:00